کد مطلب:277193 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:140

بشارت ظهور حضرت مهدی در کتاب باسک
در كتاب «باسك» كه از كتب مقدّسه آسمانی هندوهاست، بشارت ظهور حضرت ولی عصر (علیه السلام) چنین آمده است.

«دور دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در آخر الزمان، كه پیشوای ملائكه و پریان و آدمیان باشد، و حق و راستی با او باشد، و آنچه در دریا و زمین ها و كوه ها پنهان باشد همه را بدست آورد، و از آسمان ها و زمین و آنچه باشد خبر دهد، و از او بزرگتر كسی به دنیا نیاید». [1] .

ناگفته پیداست كه منظور از آن پادشاه عادل، موعود همه ملّتها، وجود مقدّس حجّت بن الحسن العسكری (علیه السلام) است؛ زیرا طبق روایات اسلامی و وعده های تمامی انبیا، تنها اوست كه به عدل و داد قیام می كند و ریشه ظلم و بیداد را از بنیاد بر می كند، و جهان را پر از عدل و داد می نماید، و آنچه در دریا و زمین و كوه ها پنهان شده بدست می آورد، و تنها اوست كه در آخر الزمان ظاهر می شود و تحول و دگرگونی عظیمی در دنیا به وجود می آورد، و زحمات همه پیامبران را كه به منظور برقرار ساختن عدالت اجتماعی آمده اند به ثمر می رساند، و فرمانش بر همه موجودات جهان نافذ است.

به هر حال، در این بشارت و بشارات دیگری كه در سایر كتب مقدّسه مذهبی اهل ادیان آمده، موضوع ظهور مبارك حضرت مهدی (علیه السلام) به قدری واضح و روشن است كه هیچ گونه نیازی به توجیه و تفسیر ندارد؛ ولی در عین حال، برای این كه معلوم شود تمام مضامین بشارت مزبور دراحادیث اسلامی نیز آمده است، پیرامون برخی از فرازهای آن توضیحاتی می دهیم.



[ صفحه 284]




[1] بشارات عهدين، ص 246 ـ علائم الظهور كرماني، ص 18 ـ لمعات النور في كيفية الظهور، ج 1، ص 19، نور الانوار، ص 86، نور هفتم.